tmpfs on Debian Stretch
GabrieleMax
2017-07-19 12:15:58 UTC
Salve,

stavo dando un'occhiata con il comando df -h allo spazio usato e...

File system Dim. Usati Dispon. Uso% Montato su
udev 621M 0 621M 0% /dev
tmpfs 126M 17M 110M 13% /run
/dev/mapper/Server01--vg-root 23G 1,4G 21G 7% /
tmpfs 630M 44M 586M 7% /dev/shm
tmpfs 5,0M 0 5,0M 0% /run/lock
tmpfs 630M 0 630M 0% /sys/fs/cgroup
/dev/sda1 236M 58M 166M 26% /boot
/dev/mapper/Server01--vg-home 193G 74G 110G 41% /home
/dev/mapper/Server01--vg-tmp 1,8G 5,7M 1,7G 1% /tmp
/dev/mapper/Server01--vg-var 9,2G 796M 7,9G 10% /var
tmpfs 126M 0 126M 0% /run/user/33
tmpfs 126M 0 126M 0% /run/user/1000

tmpfs is a file system that stores all the files in virtual memory.
tmpfs doesn't create any files on your hard drive. So if you unmount a
tmpfs file system, all the files residing in it are lost for ever.

tmpfs is similar to ramfs and RAM disk but with a few additional
features. tmpfs is able to grow or shrink its space to accommodate
files,and it can use swap space to store unneeded data. ramfs and RAM
disk doesn't have this capability.

Quello che mi chiedo è se tutto questo possa essere o meno un campanello
d'allarme.

Saluti.
GabrieleMax
Jack

Ciao Jack
GabrieleMax
2017-07-20 11:10:00 UTC
Post by Jack
allarme di cosa?
Tipo sistema sottodimensionato rispetto ai servizi aggiunti con il
passare del tempo...
Post by Jack
Ciao Jack
Saluti!
GabrieleMax

Enrico Bianchi
2017-07-20 09:14:51 UTC
Post by GabrieleMax
Quello che mi chiedo è se tutto questo possa essere o meno un campanello
d'allarme.
No, non lo è

Enrico